virtuele assistent

Wat doet een virtuele assistent?

Virtuele assistenten zijn goed uitgerust om een breed scala aan taken uit te voeren, en velen zijn gespecialiseerd in specifieke gebieden. Ze hebben vaak verschillende vaardigheden die hen helpen effectiever te zijn voor verschillende klanten, zoals beheer van sociale media, boekhouding, dagelijks kantoorbeheer, digitale marketingcampagnes, vastgoedadministratie en belastingaangifte.

In sommige gevallen is een VA verantwoordelijk voor alle primaire zakelijke functies van een bedrijf en kan hij zich een fulltime werknemer van die organisatie voelen. In andere gevallen kan een VA meer gespecialiseerd administratief werk uitvoeren voor kleinere bedrijven of individuen, zoals projectbeheer, facturering, boekhouding en inhoudelijk onderzoek en schrijven.

Een virtuele assistent zal ook verantwoordelijk zijn voor het plannen van oproepen, vergaderingen en afspraken, het op de hoogte brengen van degenen die aan de andere kant van de lijn of de afspraak zijn, en het opnieuw plannen indien nodig. Ze zullen ook bevestigen en e-mails sturen met bevestiging van afspraken of vergaderingen om het risico op misverstanden te elimineren.

Voor het grootste deel kun je VA-vacatures vinden op freelancewebsites en andere vacaturesites van derden. Veel kleine bedrijven en individuele ondernemers geven er echter de voorkeur aan om VA's zelf te identificeren door Facebook-groepen te doorzoeken of om aanbevelingen te vragen in LinkedIn-groepen assistant belonend. Hierdoor kunnen ze een VA kiezen die ze kunnen vertrouwen en die het beste bij hun behoeften past. Ongeacht hoe u uw VA selecteert, zorg ervoor dat u een aantal virtuele interviews aflegt voordat u iemand aanneemt, om er zeker van te zijn dat ze geschikt zijn voor uw bedrijf.

Meer info over dit artikel: Virtual-es